Zenetanítás
Iskolánkban nagy hangsúlyt fektetünk a művészeti tevékenységek minél sokrétűbb tanítására. Az osztályban történő zenetanításon túl sok hangszeres tanár is dolgozik a tanári kollégiumban, hogy tanulóink a Waldorf pedagógia szemlélete szerint kapjanak oktatást a délutáni egyéni zene órák keretein belül.
Alap hangszernek tekintjük a vonós hangszereket (hegedű, cselló) és a furulyát. Nagyon fontos, hogy ezek valamelyikével találkozzon és megismerkedjen a gyermek, ezzel erősítve akaratát és finomítva ujjainak mozgását. A furulyán lehetősége van megtapasztalni légzésének szabadságát és szabályozhatóságát, belső zenei foyamatait szinte beleleheli hangszerébe. Minden más fúvós hangszer alapja a furulya, megerősíti a gyakorlót a nagyobb levegőkapacitást igénylő instrumentumokhoz.
A vonós hangszereken folytatott munka egész testében hozza rezgésbe a gyermeket. Karjai szabadon, de akarata által kell megszólaltassák a hegedűt-csellót, végig figyelemmel kísérve a hangot. A sokféle irányú és típusú mozgás, amit a hangszer igényel jól összhangba hozza az agyféltekéket. A vonós hangszeren folytatott munka a karok cselekvése, lélegzése.
Az iskola zenei élete mozgalmas és színes. Folyamatosan bővítjük a választható hangszerek palettáját. Több koncertet is adunk az év során egy-egy évszak hoz kapcsolódóan, illetve tematikus témában, ahol a diákok és tanáraik együtt is fellépnek. Fontos pillanat a tavasz során a Zenei Alkotó Est, ahol saját szerzemények, átiratok és igényes könnyűzenei darabok is terítékre kerülnek. Ünnepeinket és hétköznapjainkat átszövi a muzsikálás.
